Impuls rellevant al comerç local amb un nou Pla de Promoció i Dinamització que s'enfila fins als 335.000 euros
17/09/2024
La inversió per part de l’Ajuntament és la més alta de la història, amb un augment del pressupost destinat específicament a la promoció del comerç local del 44%.
Les primeres accions que es duran a terme seran l’Hora Feliç, al Centre Històric, i la Shopping Fest, que involucrarà tot el comerç manresà. També es crearà una marca per posicionar Manresa com a capital comercial i es reforçarà la campanya de Nadal, entre altres.
El Pla s’ha treballat de manera conjunta entre l’Ajuntament de Manresa i les associacions de comerciants de la ciutat, que han bastit una estratègia comuna.
“Una aposta clara pel comerç local”. Amb aquesta frase, la regidora de Comerç de l’Ajuntament de Manresa, Tània Infante Martínez, ha obert la roda de premsa de presentació del nou Pla de Promoció i Dinamització del Comerç Local, que comptarà amb una dotació econòmica de 335.048,53 euros, “la més alta de la història destinada específicament a la promoció i a la dinamització comercial de la ciutat”. El salt en el pressupost municipal respecte del de l’any passat és del 44,05%. En la presentació, també hi ha estat present el president de la UBIC Manresa, Antoni Daura Jorba, que ha parlat en nom de les associacions de comerciants de la ciutat, ja que el Pla ha estat treballat de manera col·laborativa entre l’Ajuntament i les associacions.
La regidora Infante ha explicat els motius de l’impuls que, en aquest mandat, l’Ajuntament de Manresa vol donar al comerç: “el comerç és una activitat econòmica fonamental per les ciutats; genera un 20% del total de llocs de treball a les capitals de comarca i hi suposa prop del 15% del PIB”, segons estudis elaborats per la Diputació de Barcelona. És, per tant, “un motor econòmic molt important per les ciutats i especialment per Manresa: un comerç dinàmic atrau altres inversions, fomenta la innovació i proporciona oportunitats d’emprenedoria”. A més a més, ha indicat, “fomenta la cohesió social, creant espais de trobada, i genera identitat local, enfortint el sentiment de pertinença”.
Amb aquests arguments sobre la taula, la regidora ha indicat que a la ciutat li calia “un pla estratègic que marqui el full de ruta i que ajudi a fer front als nous reptes del sector, un pla que sí o sí havíem de fer de manera conjunta amb les associacions de comerciants”, a qui ha agraït la seva participació i predisposició. El Pla consta d’un programa d’actes anual i d’accions per enfortir el paper de Manresa com a capital comercial.
Al seu torn, Antoni Daura s’ha mostrat “content” per aquest nou pla que ha qualificat de “digne i innovador”. El president de la UBIC ha subratllat la necessitat de coordinació del comerç manresà i sumar conjuntament “a través del mateix paraigua”. Així mateix, Daura ha recordat que Manresa és una ciutat tradicionalment comercial que sempre ha fet activitats, però que amb aquest pla “ho farem de forma més endreçada i lluïda”. Per al president de la UBIC “ciutat és igual a comerç” i amb aquest projecte que busca la dinamització i les activitats alternatives “no només serà bo per als comerciants sinó també per a la ciutadania”.
Les primeres accions: ambient al Centre Històric i una gran festa del comerç
Dins el calendari d’actuacions que s’ha acordat, el dissabte 28 de setembre tindrà lloc L’Hora Feliç al Centre Històric, una iniciativa que va néixer en plena pandèmia i que enguany se suma al nou Pla, amb un clar objectiu de dinamitzar el comerç, l’hostaleria i la vida d’aquest punt neuràlgic de la ciutat. Comptarà amb activitats tot el dia, entre les quals destaca un escape room al Museu del Barroc de Catalunya, la producció d’un magazín en directe amb entrevistes, espectacles per als més petits i un concert de Ferran Palau a la Plana de l’Om. En els propers dies, es donaran tots els detalls d’aquest esdeveniment.
El dissabte següent, dia 5 d’octubre, tindrà lloc la primera ‘Manresa Shopping Fest’, una gran festa del comerç que neix amb la voluntat de tenir caràcter anual i que involucrarà tots els eixos comercials de la ciutat. Combinarà activitats, diversió i compres en un magnífic entorn: la ciutat de Manresa. Hi haurà gimcanes per als més petits, sessions de personal shopper, una xerrada de l’assessora d’imatge Marta Pontnou i actuacions musicals en directe. A la pàgina web de l’esdeveniment es pot trobar el programa sencer.
Posicionar Manresa com a capital comercial
En l’elaboració del Pla, un dels reptes que Ajuntament i comerciants es van posar com a prioritari és el reforç del paper de Manresa com a capital comercial. Per aconseguir-ho, es crearà una marca per posicionar la ciutat com a destí de compres a la Catalunya Central i s’elaborarà un pla de màrqueting que inclourà accions de publicitat anuals.
En aquesta mateixa línia de posicionament, es reforçarà significativament la campanya de Nadal amb noves accions que se sumaran a la millora de l’enllumenat nadalenc feta l’any passat i a les activitats pròpies d’aquesta època, des de la Fira de Santa Llúcia fins a la Cavalcada de Reis. La programació completa es donarà a conèixer ben aviat.
A banda, el Pla també inclou accions per facilitar l’aparcament als compradors, amb paquets de descomptes i nova senyalització, un projecte per incentivar l’ocupació de baixos buits, l’estudi de mesures per embellir l’espai públic dels eixos comercials i actes de reconeixement al comerç.
(*) Peu de foto: La regidora de Comerç de l’Ajuntament de Manresa, Tània Infante, i el president de la UBIC, Antoni Daura, amb els cartells de les pròximes activitats comercials: L’Hora Feliç i la Manresa Shopping Fest